A BMW eladásai Kínában az öt év legrosszabb szintjére süllyedtek 2025 elején, miközben Trump vámjai is fenyegetik a német autógyártót. Az elektromos járművek iránti kereslet viszont növekszik Európában.
A BMW eladásai Kínában az öt év legrosszabb szintjére csúsztak 2025 első negyedévében. A német autógyártó világszerte 1,4%-os visszaesést jelentett, amit főként a kínai piac gyenge teljesítménye okozott. Eközben a Trump-kormányzat bevezetett autóvámjai további kihívások elé állítják az iparágat.
A BMW összesen 586 149 járművet értékesített az év első három hónapjában. Bár Európában 6,2%-os növekedést regisztráltak, Kína 17,2%-os visszaesése jelentősen rányomta a bélyegét a globális eredményekre. Ez a legrosszabb első negyedéves mutató az országban 2020 óta.
Németországban az eladások 1,3%-kal csökkentek, míg az amerikai kontinensen és az Egyesült Államokban növekedés figyelhető meg – 5,4%, illetve 4,1%-kal több autót vásároltak a vevők. Az elektromos járművek iránti kereslet viszont egyértelmű pozitívum: Európában 64,2%-os évszázalékos növekedést mutatott a teljesen elektromos modellek értékesítése.
"Európában minden harmadik, Kínában pedig minden második eladott MINI teljesen elektromos volt" – hangsúlyozta Jochen Goller, a BMW elnökségi tagja, aki az ügyfélszolgálat, márkák és értékesítés területéért felel.
A kínai piacon a BMW nehezen versenyez a helyi gyártókkal, mint például a BYD-vel. Emellett az országban a gazdasági válság és az ingatlanpiaci problémák is csökkentették a keresletet. Hasonló kihívásokkal néznek szembe más európai autógyártók is, köztük a Porsche, a Mercedes-Benz és a Volkswagen.
Az elektromos járművek iránti növekvő érdeklődés ellenére számos gyártó nehézségekbe ütközik a hagyományos üzemanyagú autóktól való átállás során. Az Európában változó kibocsátási célok, a gyenge ösztönző rendszerek, a kínai versenytársak nyomása és a lassan fejlődő töltőinfrastruktúra jelentős akadályokat jelent.
Közben az Egyesült Államokban a Trump-kormányzat bevezetett 25%-os vámot az importautókra, míg az alkatrészekre vonatkozó járulékok május 3-án lépnek életbe. A BMW márciusban a Wall Street Journal-nak nyilatkozva arra számít, hogy az USA, Kína és az EU közötti kereskedelmi feszültség kb. 987 millió eurós veszteséget okoz a cégnek idén.
A gyártóknak választaniuk kell: vagy magukra vállalják a vámköltségeket, vagy felfüggesztik az exportot, esetleg áthelyezik a termelést az Egyesült Államokba. Az utóbbi lehetőség bár vonzó lehet a Trump-kormány számára, szakértők szerint a gyakorlatban nehezen kivitelezhető – főként a bizonytalan kereskedelmi politikák és a gazdasági lassulás miatt.
Nemzetközi Adósnyilvántartás
Győződjön meg róla részletes adósellenőrzéssel, hogy pénzügyi előélete valóban tiszta és adósságmentes.