Kínai exportőrek új piacokat keresnek az USA-val folytatott kereskedelmi háború miatt. A Kantoni Vásár és a CICPE kulcsfontosságú platformokká váltak az alternatív piacok megnyitásában.
A kínai exportőrek új piacokat keresnek, hogy ellensúlyozzák az Amerikai Egyesült Államok által kiszabott vámok hatását a kereskedelmi háború közepette.
A globális piacokra történő terjeszkedés kulcsa a nemzetközi vásárok, ahol a vállalatok bemutathatják termékeiket és új értékesítési csatornákat építhetnek ki. Ennek célja, hogy alternatív lehetőségeket találjanak a hagyományos piacokon, például az USA-n kívül.
A Canton Fair és a China International Consumer Products Expo (CICPE) kiemelkedő szerepet játszik ebben a folyamatban. A kínai exportőrek számára ezek a rendezvények lehetőséget kínálnak új üzleti kapcsolatok kialakítására, különösen a dél-kínai Kuangtung tartományban található Kuangcsou városában megrendezett Canton Fair-en.
"Mindenképpen bővíteni fogjuk piacainkat az Egyesült Államokon kívül is. Ez a termék jelenleg a fő hangsúly. Legújabb funkciókkal rendelkezik, és lengyel és holland ügyfelek már exkluzív forgalmazási megállapodást akartak kötni velünk itt a vásáron" – mondta Tang Souseseng, egy kiállító.
A kínai vállalatok nemcsak az értékesítés bővítésére összpontosítanak, hanem külföldi gyártó létesítményekbe is fektetnek, hogy erősítsék globális jelenlétüket.
"Tízmillió jüan (kb. 1,37 millió dollár) befektetést tervezünk külföldi gyárak építésére. Már találtunk helyi beszállítókat olyan alapvető alkatrészekhez, mint a műanyagok, SMT (felületre szerelhető technológia) alkatrészek és a csomagolóanyagok" – jelentette ki Huang Sujü, egy másik résztvevő.
A Canton Fair szervezői szerint idén közel 31 000 vállalat vesz részt a május 5-ig tartó eseményen, ami közel 900-cal több, mint az előző alkalommal.
A nemrég véget ért CICPE-n számos kínai vállalat igyekezett diverzifikálni márkáit és ellátási láncait, hogy ellenállóbbá tegye magát a bizonytalan kereskedelmi környezetben.
Egyes vállalatok saját márkákat vezettek be, amelyeket nemzetközi piacokra szabtak, miközben bővítik hazai piaci részesedésüket is.
"Tavaly indítottuk saját márkáinkat, és ezek a termékek kiválóan teljesítettek az orosz piacon" – mondta Ran Jen, egy kiállító.
Az USA és Kína közötti kereskedelmi konfliktus során Washington több mint 145%-os vámokat vetett ki egyes kínai árukra. Ennek ellenére sok vállalat továbbra is elkötelezett a globális terjeszkedés mellett.
"Nem mondtunk le a globális ipari stratégiánkról a márkánk szempontjából" – hangsúlyozta Li Zsongseng, egy kiállító.
Márciusban Kína exportja 12,4%-kal nőtt az előző évhez képest, részben azért, mert a vállalatok siettek a vámemelések előtt teljesíteni. Az elemzők azonban további kihívásokat jósolnak a jövőben.
Nemzetközi Adósnyilvántartás
Győződjön meg róla részletes adósellenőrzéssel, hogy pénzügyi előélete valóban tiszta és adósságmentes.