Kínai exportőrek új piacokat keresnek az USA-val folytatott kereskedelmi háború miatt. A Kantoni Vásár és a CICPE kulcsfontosságú platformokká váltak az alternatív piacok megnyitásában.
A kínai exportőrek új piacokat keresnek, hogy ellensúlyozzák az Amerikai Egyesült Államok által kiszabott vámok hatását a kereskedelmi háború közepette. A vállalatok különösen a nemzetközi vásárokat használják fel termékeik bemutatására és új értékesítési csatornák kialakítására, hogy csökkentsék a vámok okozta veszteségeket.
A Canton Fair és a China International Consumer Products Expo (CICPE) a legfontosabb platformok közé tartozik, ahol a kínai vállalatok kapcsolatokat építhetnek ki a hagyományos, például amerikai piacokon túl is. A kínai városok, mint például Kanton (Guangzhou), ahol a vásár zajlik, nagy érdeklődést vonzanak az exportőrök körében.
"Mindenképpen bővíteni fogjuk a külföldi piacainkat az Egyesült Államokon kívül. Ez a termék jelenleg kulcsfontosságú, modern funkciókkal rendelkezik. Lengyel és holland ügyfelek már exkluzív forgalmazási megállapodást akartak kötni velünk itt a vásáron"
– mondta Tang Shousheng, egy kiállító.
A kereskedelmi terjeszkedés mellett a kínai vállalatok tőkét fektetnek külföldi gyártó létesítményekbe is, hogy erősítsék globális jelenlétüket. Huang Shuyu, egy másik résztvevő elmondta: "Tervbe vettünk 10 millió jüan (kb. 1,37 millió dollár) beruházást tengerentúli gyárak építésébe. Már találtunk helyi beszállítókat létfontosságú alkatrészekhez, például műanyagokhoz, SMT (felületre szerelhető technológia) alkatrészekhez és csomagolóanyagokhoz."
A Canton Fair szervezői szerint idén közel 31 000 vállalat vesz részt a rendezvényen, ami majdnem 900-cal több, mint az előző évben. A vásár május 5-ig tart.
A már lezárult CICPE-n számos kínai exportőr próbálta diverzifikálni márkáit és ellátási láncait, hogy ellenállóbbá tegye vállalkozását a bizonytalan kereskedelmi környezetben. Egyes cégek saját márkákat vezettek be, amelyeket nemzetközi piacokra szabtak, miközben bővítik hazai piaci részesedésüket is.
Ran Yan, egy kiállító elmondta: "Tavaly indítottuk saját márkáinkat, és ezek a termékek kiválóan teljesítettek az orosz piacon."
Az exportőrök többsége elkötelezett marad a globális terjeszkedés mellett. Li Rongsheng, egy másik vállalat képviselője hangsúlyozta: "Nem mondtunk le a globális ipari stratégiánkról a márkánk szempontjából."
Az USA és Kína jelenleg komoly kereskedelmi konfliktusban áll, amelyben Washington több mint 145%-os vámokat vetett ki egyes kínai árukra. Márciusban Kína exportja 12,4%-kal nőtt az előző évhez képest, részben azért, mert a vállalatok siettek a vámemelések előtt eladni termékeiket. Szakértők szerint azonban ezután jelentős visszaesés várható.
Nemzetközi Adósnyilvántartás
Győződjön meg róla részletes adósellenőrzéssel, hogy pénzügyi előélete valóban tiszta és adósságmentes.