A Hermès áremelést jelent be az USA-ban, hogy ellensúlyozza Trump vámjait. A luxuscég termékei drágulnak május 1-től, miközben a bevételnövekedés lassul. További részletek a cikkben.
A francia luxuscég, a Hermès bejelentette, hogy emelni fogja az árait az Egyesült Államokban, hogy ellensúlyozza Donald Trump amerikai elnök által az EU ellen kiszabott 10%-os vámokat. A vállalat egy elemzőkkel tartott konferenciahíváson közölte, hogy a május 1-jétől érvényes áremeléssel kívánja kompenzálni a vámok miatti többletköltségeket.
A drágulás célja, hogy a cég védje a nyereségességét, és teljes mértékben fedezze az import miatti többletkiadásokat. Bár a Hermès hangsúlyozta, hogy a vámok eddig nem befolyásolták jelentősen a pénzügyi eredményeit, a The Wall Street Journal szerint az első negyedévben enyhült a bevételnövekedés üteme. A 2025-ös év első három hónapjában 7,2%-os volt az árbevétel növekedése állandó árfolyamon, míg egy évvel korábban még 18%-os ugrás volt mérhető.
Az áremelés az USA-ban forgalmazott összes termékre vonatkozik, és a szokásos éves árcsúsztatásokon felül kerül bevezetésre. Idén eddig ezek a korrekciók világszerte 6-7%-os árnövekedést eredményeztek.
A globális kereskedelmi feszültségek hatása egyre nyilvánvalóbb a luxusiparban. Számos vállalat előtt állhat a választás: vagy költségcsökkentésbe kezd, vagy továbbhárítja a költségeket a vásárlókra. Több cég módosíthatja bevételi előrejelzéseit is.
Az európai luxusipar kiemelt szereplőire, mint az LVMH, a Kering, a Chanel vagy a Prada, különösen nagy hatással lehet, ha Trump 10%-os alapvámát 20%-ra emelik. Az elnök ugyanakkar 90 napra felfüggesztette az úgynevezett „viszonzó” vámokat az EU-val és más országokkal szemben.
Ezzel szemben Kína ellen már 145%-os vámokat vezettek be, amire Peking 125%-os válaszvámokkal reagált. A fokozódó kereskedelmi konfliktus különösen azokat a vállalatokat érintheti, amelyek alkatrészeket importálnak Kínából, vagy luxustermékeket értékesítenek a kínai piacon.
A Hermès részvényei 2,5%-ot estek csütörtök reggel, és az elmúlt hónapban 7,3%-ot veszítettek értékükből.
Bőráruk erős teljesítménye, órák gyengébb eredményei jellemezték a cég első negyedéves jelentését. A luxusdivat óriás 4,13 milliárd eurós árbevételt ért el, ami 7,2%-os növekedést jelent egy évvel korábbanhoz képest – ez kissé alulmúlta a 8%-os várakozásokat.
Európában (Franciaország nélkül) 13%-os, míg hazai piacon 14%-os volt a növekedés. Ázsiában (Japán kivételével) csupán 1%-os emelkedést regisztráltak, azonban Japánban 17%-os ugrást mértek, főként a helyi vásárlók hűségének köszönhetően. Az amerikai régióban 11%-os volt az árbevétel-növekedés.
A bőráruk és nyereggyártás 10%-os növekedést mutatott, amit az újonnan bemutatott Mousqueton és Médor táskák is elősegítettek. A Hermès emellett bővíti gyártókapacitását: 2025 és 2027 között új bőrműhelyeket nyit Charente-ban, Ardennes-ben és Gironde-ban.
A selyem- és textildivízió 5%-os, a készruházat és kiegészítők 7%-os növekedést produkáltak. Az utóbbit erősítette a férfi őszi-téli kollekció bemutatója a Palais d’Iénában, valamint a női kollekció márciusban a Garde Républicaine-n történő bemutatása.
Az órák értékesítése viszont 10%-os visszaesést mutatott, annak ellenére, hogy új változatok kerültek piacra az Arceau Le temps voyageur és a Hermès H08 modellekből. Ennek egyik oka lehet a globális piacon tapasztalható luxusóra-túlkínálat, valamint a verseny a svájci márkákkal, mint a Rolex vagy a Patek Philippe.
A parfüm- és kozmetikai ágazat stabil teljesítményt mutatott, amit a Terre d’Hermès Eau de Parfum Intense és a Rouge Brillant Silky termékek bevezetése is segített.
„Összetett geopolitikai és gazdasági környezetben a ház mindennél fontosabbnak tartja az alapvető értékek megerősítését: a minőség iránti kompromisszummentes elkötelezettséget, a kreativitást, valamint a vertikális integrációt, amely garantálja egyedülálló szakértelem megőrzését” – hangsúlyozta Axel Dumas, a Hermès elnöke.
Hozzátette: „Az első negyedév magas összehasonlítási alapja ellenére a csoport stabil növekedést ért el, amit ügyfeleink bizalma és csapatunk elkötelezettsége tett lehetővé – mindannyiuknak hálásak vagyunk.”
Nemzetközi Adósnyilvántartás
Győződjön meg róla részletes adósellenőrzéssel, hogy pénzügyi előélete valóban tiszta és adósságmentes.